.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
وقتی مسئولان مازندران در خواب تشریف دارند ؛
هدیه موسسه جهاد نصر : پل یک میلیاردی در مقابل زمین پانصد میلیاردی!!
شمال نیوز : ،جای تعجبه چرا دستگاه متولی گردشگری استان در خواب فرو رفته ودر مقابل این زمین خواری که کاربری جز گردشگری عمومی نمیتواند داشته باشد سکوت کرده است ....

شمال نیوز : موسسه نصر پس از دریافت مرغوبترین زمین ساحلی و بستن راه عبور چند صد ساله اهالی به دریا در مرکز مازندران ، ساحل شهرستان جویبار (لاریم دهنه)، اخیرا پلی فلزی بسیار ساده ای را بر روی رودخانه سیاهرود نصب نموده و سعی میکند با مصاحبه و فیلمبرداری به گونه ای وانمود کند که خدمت بزرگی به مردم منطقه کرده است تا بتواند سرپوشی باشد تا زمین حدود پانصد میلیاردی را بهتر و دلچسب تر تصاحب نماید!! لذا بر مردم منطقه منت گذاشته و اعلان می نماید که پل را برای رفت و آمد آنها بنا نموده است، این پل کمکی به اقتصاد روستا نمیکند که هیچ ،همین اندک خریدی که گردشگران از مرکز روستا و مغازه های در مسیر میکردند را کساد نموده و گردشگران برای دسترسی آسانتر به ساحل دریا ،روستا را دور زده و خرید شان را خارج از حریم آن انجام میدهند، اما منت انجام کار را بر سر اهالی میگذارند!!

اجرای پروژه های عمرانی وظیفه ذاتی دولتهاست که از منابع درآمدهای عمومی انجام میگیرد و هیچ موسسه، شرکت و.. حق ندارند بابت زمین خواری بخواهد با اجرای پروژه های عمرانی و به بهانه آن صاحب چند صد میلیارد تومان رانت شوند!!

موسسه نصر این پل را صرفا جهت استفاده خود بنا نموده ،لذا منتی بر مردم نیست، مردم اهالی بیش از دهها ساله که با همین پل های چوبی رفت و آمد میکردند و عبور اصلی شان از داخل روستا صورت میگیرد در ضمن هیچوقت حاضر نیستند آنرا در مقابل بهترین زمینهای ساحلی که میتوانست آینده شغلی فرزندانشان را تضمین نماید معامله کنند متاسفانه این موسسه آرمانها و آرزوهای مردم منطقه را کوچک انگاشته.

وزیر محترم جهاد کشاورزی ؛

موسسه نصرشما با تصرف مرغوبترین زمین منطقه مرکزی مازندران ،در حقیقت چشم گردشگری عمومی در قلب مازندران را کور نموده و هیچ صدایی هم از کسی بلند نمیشود!! بخصوص مسئولین اجرایی شهرستان جویبارونمایندگان مجلس،درصورتیکه این زمینهای ساحلی بکر میتوانست مهمترین مزیت شهرستان تلقی گردد و آینده شغلی صدها نفر را تضمین نماید !! با بهره برداری از این پروژه باید فاتحه سایت گردشگری لاریم بزرگ و شاهین خزر را خواند .البته شاید مسئولین اجرایی کشور تصمیم گرفتند هرچه مناطق ارزشمند، بکر و دست نخورده وجود دارد را تقسیم و واگذار نمایند! نمی دانم ، شاید ماآخرین نسل این کره خاکی باشیم و آیندگانی هم نخواهند آمد!! .جهاد کشاورزی و موسسه نصر ، آب نبات دادند و الماس گرفته اند!!! تازه منت هم میگذارند ،خنده دارتر ازهمه خواهان عوارض هم هستند ،مستاجریخه صاحبخانه را گرفته !!

این نوع کارها و اینگونه تهدیدها توهین به شعور مردم منطقه است !! بنده پیشنهاد میکنم موسسه نصر در این خصوص حرف نزند بهتر است ،با اینگونه وعده های کم اهمیت آنهم با چند شغل دون پایه بخواهد کارش را توجیه نماید ،عذری بدتر از گناه!!

برادر ارجمند جناب اقای مهندس حجتی ؛

هر چند اینروزها بحث فیش های حقوق کلان فراگیر شده و دامن خیلی ها را گرفته است اما قیمت زمین و رانت واگذار شده از طرف وزارتخانه شما به بازنشستگانتان به نظر بنده اگر از کل مبلغ فیشهای لو رفته تا این لحظه بیشترنباشد کمتر نیست.چرا در این خصوص سکوت کرده اید؟

جناب آقای حجتی ؛

تولید و اشتغال به چه قیمتی؟ با کدام تحلیل هزینه و فایده؟ و...بهتر نبود تحقیق میکردید چه بر سر هزاران هکتار زمینی که به موسسه نصر در سراسر کشور واگذار کرده اید آمده است ؟ در کل کشور هزاران هکتار زمین تحت همین عناوین : تولید مرغ و خروس ،شتر مرغ ،گاو و گوسفندو...بر باد رفته کلیه اسنادش موجود است ، این زمین ساحلی در آینده صدها برابربیشتر از تولید آلوده زای شما میتواند تولید درآمد پاک و اشتغال داشته باشد ، متاسفانه بحث ساحل خواری و اثرات مخرب آن که بسیار فاجعه بارمی باشد اکثر مسئولین استان سکوت کرده و به بهانه پرورش ماهی بر بسیاری ازآسیبهای اجتمایی، اقتصادی، زیست محیطی و ...این پروژه منسوخ شده و از مد افتاده چشم پوشی نموده اند،به جای اینکه در سالهای نه چندان دور با صرف میلیاردها تومان برای ازاد سازی ساحل هزینه نمایید همین حالا جلوی ساخت و سازها را بگیرید.

وزیر محترم جهاد کشاورزی ؛

روشهای پرورش ماهی به این شیوه دهها سال است که در دنیای توسعه یافته به دلیل عوارض زیست محیطی منسوخ گردیده است و به جای ساحل، به عمق آقیانوسها و دریاها منتقل گردیده اند تا خودپالایندگی در دل دریا و آقیانوسها صورت گیرد نه در ساحل که با اولین موج، آلودگی آن به خشکی برسد ،در ضمن رعایت مصوبه هیت وزیران(الزامات زیست محیطی) با شماره نامه 43465 ر ت 52087 ه مورخ 15 / 4 / 1395 برای اجرای کلیه پروژه های بزرگ تولیدی ، خدماتی ، و عمرانی الزامی است .

این سواحل متعلق به همه مردم ایران است و بسی جای تاسف است که نظاره گر بر باد رفتن این آخرین بازمانده ها باشیم،

آینده مازندران در گروه بخش گردشگری و تولیدات سبز است، با این کارها گردشگری را به یک فعالیت عبث و بی خاصیتی تبدیل کرده اید ،جای تعجبه چرا دستگاه متولی گردشگری استان در خواب فرو رفته ودر مقابل این زمین خواری که کاربری جز گردشگری عمومی نمیتواند داشته باشد سکوت کرده است ،جناب اقای مهندس حجتی ،اگر بجای موسسه نصر شما، بازنشستگان آموزش و پرورش ،بازنشستگان وزارتخانه تعاون،کار و رفاه اجتمایی و...متقاضی این زمین بودند به آنها واگذار میشد ؟قطعا جواب منفی بود چون همکاران شما آنقدر از ماده 1 تبصره 1،ماده 2 و....بازی میکردند تا متقاضی را از کرده خود پشیمان میکردند ،مگرخون بازنشستکان شما از خون بازنشستگان بقیه وزارتخانه سرخترند؟

موسسه نصر بداند ما همچنان به مخالفت مدنی خود در خصوص این پروژه ادامه خواهیم داد.

بهمن صادقی لاریمی


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

نا شناس 26 تير 1395
مسولین خواب نیستند شما خوابید حتما زدو وبندی هست
جویباری 26 تير 1395
دستگاه گردشگری استان عامل اصلی زمی خواری و دریاخواری در سواحل استان است. یک نمونه بارز از این وضعیت را در ساحل شهرستان جویبار در منطقه نمونه گردشگری روستای گلدشت می توانید ببینید. جاییکه بیش از 20 سال است بهترین اراضی ساحلی در قالب طرح گردشگری به شرکت ساحل قناری واگذارشد اما ماحصل آن طرح کذایی که قرار بود هتل 5ستاره و 500 ویلا در آن احداث شود به 30 تا ویلای اختصاصی برای دوستان مالک شرکت خلاصه شد. آن هم در 25 هکتار زمین ساحلی بی نظیر. تازه دو هفته پیش مالک این شرک برای جلوگیری از دسترسی مردم عادی به ساحل با احداث اسکله ای سوال برانگیز 600 متر از ساحل و دریا را تصاحب نمود که حمایت تمام قد جناب بزرگ نیاء مدیرکل گردشگری استان از این اقدام بسیار سوال برانگیز بود. تا جاییکه شخصا در مراسم به اصطلاح افتتاحییه این اسکله شرکت کرد و برای کسیکه در ساحل حریم 60 متری ممنوعه دریا ساخت و ساز کرده بود دست زد و به به چه چه کرد. آقای بزرگ نیا چه کار داری میکنی؟!
نبوی 26 تير 1395
با سلام
سوال اینه چطور آقای اسلامی در ساحل چپکرود بزرگترین مجموعه تولید و پرورش ماهیان خاویاری خاورمیانه را در مساحت 1.5 هکتاری دارد ولی به این شرکت 10 هکتار زمین واگذار شده و آقای وزیر طی یکسال دو بار با اون همه مشغله بازدید میکنند؟!!!!!!!!!!
نا شناس 26 تير 1395
خوشا به مسئولین توانمند ولی به نظرم باید از کودتای مردم ترکیه یاد بگیریم و همان طور که بارها مقام معظم رهبری فرمودند اگر مردم در صحنه باشند اینگونه مفسد ها اتفاق نمی افتد که نتیجه آن قطعا به ضرر نظام خواهد بود
نا شناس 25 تير 1395
از ماست که بر ماست.هیچ ثروتی به وجود نیامده که هزاران فقیر را فقیرتر کرده تا بر روی تاج ثروت بنشینند.نان خالی برای( مردم فقیر و بیماران بدبخت که هر روز بدبخت تر میشوند)و بقیش برای مسئولین خدمتگزار البته جیب خود و اطرافیون.ادم ضعیف و مطیع میگذارند سر پست و بعد از قبلش کلی منافع مالی و حزبی و سیاسی برای خود میگیرند.البته هدف خدمت است البته!.ما هم که در نظر این افراد احمق هستیم .لابد همین طور است.ظاهرا نجابت را باحماقت قاطی شده
حسین پور جویباری 25 تير 1395
از فرماندار .... جویبار می خواهیم جلوی ساخت و ساز شرکت ساحل قناری را در محدوده ممنوعه 60 متری حریم دریا بگیرد. این دریا و ساحل سهم آیندگان هم هست.
کاوه 25 تير 1395
ضمن تشکر از سایت شمال نیوز بخاطر دفاع از منافع مردم و بیت المال تقاضا دارم گزارش کاملی از ساخت و سازهای غیر قانونی شرکت ساحل قناری در ساحل جویبار تهیه و انعکاس دهید تا مردم چهره واقعی این افراد را بشناسند.اینگونه مسائل را رها نکنید. ممنون
نامی 25 تير 1395
گردشگری مازندران در خواب خرگوشی است. به خدا اگر این سازمان یکسال هم تعطیل باشد هیچ خللی در استان ایجاد نمیشود. اینها به جز آمارهای آب دوغ خیاری کاری نمی کنند.در آمد و شد گردشگر این سازمان واقعا چه تاثیری دارد.
کاظنی 25 تير 1395
با تشکر از نظر هوشمندانه کارشناس محترم مهندس صادقی .امیدوارم مسولین شهرستان و نماینگان محترم با تدبیر و شجاعت و بدور از هرگونه مصلحت اندیشی و صرفن تامین منافع ملی محلی تصمیمی اتخاذ و جلوی سواستفاده های اینچنینی را بگیرند .تا در آینده به خود اجازه. بی احترای به شعور مردم را ندهند. ارادتمند مسولین مسولیت پذیر نه صرفن دستور بگیر و مجری بدون تفکر
علي قبادي 25 تير 1395
باسلام واحترام
ضمن تاييدهمه گفته هاي مهندس صادقي مراتب اعتراض خودرااعلام كرده وباصداي بلندفريادوامصيبتاه سرداده تاشايدكسي باشدصداي تظلم مردمظلومي رابشنودكه جزحق خواهي خواسته اي ندارند
امايك سؤال ازسازمان بازرسي كه بعدانگويدمنخبرنداشتم:اقاي سراج آياتابحال تحقيق وتفحص كرده ايدكه چه كساني سهامداراين پروژه هستند؟
كيهان 26 تير 1395
سواي اين مضرات زيست محيطي و آسيب هاي اجتماعي و اقتصادي آيا امكان اين نبود كه آهالي اينكار را انجام دهند ؟ چرا جهاد نصر ؟
كيهان 26 تير 1395
چرا اين طرح با وجود شغل كشاورزي و دامداري اهالي ابتدا به ايشان پيشنهاد نشدً؟
بنابراين فرمايش مهندس كاملا صحيح است كه ايشان قصد خدمت ندارند وفقط منافع در ميان است
چند سال ديگر اعلام ميكنند كه طرح صحيح نبوده و شكست خورده اما دبگر زماني است كه صاحب يك زمين ارزشمند با كاربري هاي مختلف خواهند داشت, و خواهيم ديد روزي را كه از همه اهالي بابت ورود به سايت تفريحي شان و نيز ديدن درياي حق اهالي پول خواهند گرفت و خبري از توليد ماهي هم نخواهد بود . تا كي زمين خواري تا كجا ؟ آقاي وزير ما به آقاي روحاني راي داديم تا ديگران گاز انبري أموال مردم را به تاراج نبرند
آقاي وزير مردم به شما و كارنامه تان مينگرند
چه خوب است كه پس از برخواستن از صندلي قدرت يادگار عدالت و مردم دوستي و ميهن پرستي بماند و نه تامين منافع عده اي خاص
آقاي وزير صداي مردم را لطفا بشنويد
همين مردم از شما حمايت نمودند پس از تاراج و يغماي حق شان جلوگيري نماييد
جویباری 27 تير 1395
بنده یکی از اهالی منطقه لاریم بزرگ هستم متاسفانه این آقای صادقی لاریمی که خود در اصفهان ساکن است فقط بیرون از گود لنگش کن لنگش کن راه انداخته و دودی را درست کرده که به چشم لاریمی ها رفته آفای لاریمی خواهش می کنم با قلم خودت تیشه به ریشه لاریم نزن شما اگر خیلی دلت برای لاریم می سوزد تشریف بیاور مازندران و آستین بالا بزن و کاری بکن ضمنا منطقه باید پیشرفت کند و نمیشه برای همیشه اراضی رو بغل کرد و به هیچ کاری نزد چون اسمش میشه زمین خواری ... دوران این مسائل گذشت ... تازه شما در قبال کم کاری مسئولین شرکت زمنی 43 هکتاری دریای لاریم چرا سکوت میکنی؟

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.178 seconds.